تبلیغات یا بازاریابی؟

سئو و جست و جو در گوگل را باهم یاد بگیریم

تبلیغات یا بازاریابی؟

بحث بسیار مهمی که تیم تحریریه اگهیزن تصمیم گرفته به آن بپردازد ، بررسی دو راه بسیار مهم برای جذب مشتری شما می باشد . انتخاب بین بازاریابی یا تبلیغات دو راهی ای ست که خیلی وقت ها ممکن است سر راه شما نیز قرار بگیرد.

 

اگر شما صاحب کسب و کار یا ارائه دهنده خدمات هستید و از اصول و راه های افزایش درآمد خود مطالبی به گوش شما خورده باشد ، بدون شک با دو واژه ی بسیار مهم بازاریابی و تبلیغات آَشنا هستید . بسیار مهم برای محکم شدن جای پای شما در بازار و شناخته شدن برندتان بین مردم . اما سوالی که خیلی وقت ها در این مسیر برای افراد پیش می آید این است که کدام راه بهتر است ؟ صاحبین کسب و کار بهتر است وقت ، انرژی و بخشی از سرمایه مالی خود را به کدام یک اختصاص دهند تا نتیجه ی بهتری بگیرند ؟ ثبت آگهی رایگان و غیر رایگان یا راه طولانیه بازاریابی ؟ در بازار پر رقیب امروز شما فرصت چندانی برای ریسک کردن و امتحان راه های محتلف ندارید. هر ثانیه برای شما ارزشمند است و باید به بهترین شیوه از آن استفاده کنید. پس با جمع آوری اطلاعات و خواندن بیشتر درباره بازاریابی و تبلیغات با دید باز و ریسک کمتر عمل کنید تا از رقبای خود عقب نمانید و بازار را به دست بگیرید.

 

تبلیغات چیست ؟

تبلیغات را می توان به روش ها و تکنیک هایی  گفت که برای جلب توجه به یک محصول یا خدمات شما به کار می رود و راهی تشویقی برای گرفتن بیشتر توجه مخاطب شما می باشد. هدف تبلیغات این است که یک محصول یا خدمات را در کانون توجه قرار دهد به این امید که توجه مصرف کنندگان و مشتریان را جلب کند که معمولاً برای تبلیغ یک کالا یا خدمات خاص استفاده می شود.

شاید به نظر شما روش های مختلف تبلیغات بسیار ساده و در دسترس باشد اما واقعیت این است که این کار نیازمند تخصص بالایی می باشد . شما باید بازار و مشتریان خود را به خوبی بشناسید و البته با توجه به شرایط و عادات حال حاضر جامعه برای تبلیغ محصول یا خدمات خود اقدام کنید. زیرا که این شرایط مدام در حال تغییر هستند و نمی شود همیشه به یک روش خاص اعتماد و اکتفا کرد.

اگهیزن سایت ثبت آگهی رایگان بهترین مشاور شما در این زمینه می باشد.

 

بازاریابی یا مارکتینگ چیست ؟

اول از همه به بررسی مفهوم و معنی بازاریابی نگاهی بیاندازیم تا دقیقا متوجه شویم وقتی بحث بازاریابی می شود منظور چیست ؟

 بر اساس منابع خارجی معتبر مثل Dictionary.com بازاریابی را می توان بدین صورت تعریف کرد: "عمل یا تجارت برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات، که از جمله آن تحقیقات بازار و تبلیغات می باشد . "

شاید این تعریف کمی برای شما پیچیده به نظر برسد . اصطلاح بازاریابی برای یک تعریف ساده به نظر کمی متغیر می رسد. اما در اصل خیلی ساده و روشن است .اگر فقط کمی در مفهوم آن عمیق تر شویم ، متوجه می شویم که در واقع، بازاریابی با تبلیغات و فروش همپوشانی زیادی دارد. بازاریابی در تمام مراحل کسب و کار از شروع تا پایان وجود دارد. می توان این طور گفت که بازاریابی به هر اقدامی اطلاق می شود که شرکت ها یا صاحبین کسب و کار برای جذب مخاطب ( مشتری ) به محصول یا خدمات از طریق پیام رسانی با کیفیتی بالا و متفاوت انجام می دهند.

 

هدف بازاریابی چیست ؟

با بررسی هدف بازاریابی شما باز هم بیشتر به معنا و مفهوم آن پی می برید و این مهم در ذهن شما حک می شود .

هدف بازاریابی ارائه ارزش مستقل از طریق تولید محتوا برای مشتریان بالقوه و مصرف کنندگان خدمات شما ، با هدف بلند مدت نشان دادن 1) ارزش محصول، 2) تقویت وفاداری به برند و در نهایت 3) افزایش فروش می باشد.

هدف بازاریابی را به زبان ساده تر می توان تحقیق بر روی مشتریان شما و تجزیه و تحلیل آن ها در تمام مدت دانست. تشکیل گروه های متمرکز، ارسال نظرسنجی، مطالعه عادات خرید آنلاین و البته پرسیدن یک سوال اساسی :

 " مصرف کننده شما کجا، چه زمانی و چگونه می خواهد با محصول و یا خدمات شما ارتباط برقرار کند ؟ "

 

اگر شما یک بازاریاب باتجربه هستید که به دنبال به روز رسانی تعریف خود هستید، یا یک تازه کار در این مسیر که به دنبال درک  بازاریابی می باشد اگهیزن ، سایت آگهی رایگان به شما توصیه می کند که این مقاله را تا انتها بخوانید. 

 

انواع بازاریابی

آشنایی با انواع مختلف بازاریابی به شما کمک می کند تا باز هم بیشتر به آن چه که نیاز دارید برسید.

بسیار واضح و شفاف است که انتخاب شیوه بازاریابی و استفاده از آن به نوع کسب و کار شما و حضور مشتریان شما در آن بستگی دارد. شما باید با توجه به خدماتی که ارائه می دهید جنس مشتری خود را بشناسید و یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

1) بازاریابی اینترنتی : همان طور که از اسم آن کاملا مشخص است این نوع بازاریابی از طریق اینترنت صورت می گیرد. در واقع می توان گفت که ایده فعالیت در اینترنت به دلایل تجاری به خودی خود نوعی بازاریابی ست.

2) بهینه سازی برای موتورهای جست و جو : بارها در مقالات قبلی در خصوص ثبت آگهی رایگان و ... به این موضوع اشاره کردیم. موتورهای جست و جو از قبیل گوگل که قدرتمندترین و بزرگترین این موتورهای جست و جو محسوب می شود ، بر اساس یک سری قوانین تعیین شده وقتی که شما به دنبال عنوان خاصی هستید سایت ها را اولویت بندی می کند و نتایج را به شما نشان می دهد . کاری که اگهیزن نیز در آن تخصص دارد و شما می توانید با ثبت  آگهی رایگان خود در صدر لیست گوگل قرار بگیرید.  

3) بازاریابی وبلاگی: همه ما از دهه ها گذشته با وبلاگ ها آشنایی داریم یا حداقل یک بار هم که شده اسم وبلاگ را شنیده اید. وبلاگ ها پلتفرمی هستند شبیه به سایت ها اما ساده تر ، با این قابلیت که شما می توانید به راحتی در آن ها ثبت نام کنید و صفحه ی شخصی خود را داشته باشید. وبلاگ ها امروزه دیگر فقط منحصر به نویسنده ها نیستند. اکنون برندها وبلاگ هایی را منتشر می کنند تا در مورد صنعت خود بنویسند و علاقه مشتریان بالقوه ای را که برای کسب اطلاعات در اینترنت جستجو می کنند، پرورش دهند.

4) بازاریابی رسانه های اجتماعی: با پیشرفت و گسترش خدمات اینترنتی ، شبکه های اجتماعی زیادی متولد شدند. که از این دسته شما به احتمال زیاد با شبکه هایی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ،توییتر ، لینکدین و .... آشنایی دارید. خبر خوب برای صاحبین  کسب و این است که  می توانند از طریق این شبکه های اجتماعی بر روی مخاطبان خود تاثیر بگذارند.

5) بازاریابی چاپی:  کاملا مشخص است که وقتی صحبت از بازاریابی چاپی می کنیم منطور  رسانه هایی مثل روزنامه ها و مجلات می باشند. از آنجایی که روزنامه ها و مجلات بهتر می فهمند چه کسی برای مطالب آنها مشترک است، کسب و کارها همچنان با پرداخت هزینه و حمایت از مقالات، عکس ها و محتوای مشابه در نشریاتی که می دانند مشتریان بالاقوه ی آن ها آن جا هستند ، برای بازاریابی خدمات خود اقدام می کنند.

6) بازاریابی موتورهای جست و جو : این مورد با مورد 2 متفاوت می باشد. بازاریابی موتورهای جست و جو به این شکل می باشد که موتورهای جست و جو ( باز هم مانند گوگل که همه با آن آشنایی دارید ) در ازای گرفتن مبلغی از شما لینک مربوط به سایت شما را در معرض دید مشتریان قرار می گیرند.ثبت اگهی رایگان در گوگل و  این روش و مبلغ های آن بر اساس تعداد کلیک مشتریان بر روی لینک شما تعیین می شود .

7) بازاریابی ویدیویی: در حالی که زمانی فقط تبلیغات تجاری وجود داشت، بازاریابان اکنون برای ایجاد و انتشار انواع ویدیوهایی که مشتریان اصلی آنها را سرگرم و آموزش می‌دهند، مبالغ زیادی پرداخت می کنند.

 

در اگهیزن بیشتر بخوانید : چگونه به صورت رایگان در گوگل تبلیغ کنیم ؟

 

بازاریابی و تبلیغات:

بسیاری از متخصصین در این حوزه معتقدند که اگر شما بازاریابی را یک چرخ در نظر بگیرید تبلیغات و سایت آگهی رایگان به عنوان میله های این چرخ می باشد.

اگر بخواهیم دقیق تر با تفاوت بازاریابی یا تبلیغات آشنا شوید باید بگوییم که:

بازاریابی مستلزم توسعه محصول، تحقیقات بازار، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط عمومی و پشتیبانی مشتری است. بازاریابی در تمام مراحل فروش یک کسب و کار ضروری است و می‌تواند از پلتفرم‌ها، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و تیم‌های متعدد برای شناسایی مخاطبان و مشتریان خود، برقراری ارتباط با آن‌ ها و ایجاد وفاداری به برند در طول زمان استفاده کند.

اما از سوی دیگر، تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی است.  یک تلاش استراتژیک است که معمولاً برای گسترش آگاهی از یک محصول یا خدمات به عنوان بخشی از اهداف جامع تر ذکر شده در بالا پرداخت می شود. به زبان ساده، تبلیغات تنها روشی نیست که بازاریابان برای فروش محصول استفاده می کنند.

 

در ادامه سعی می کنیم با توضیح یک مثال ساده تمامی توضیحات بالا را برای عزیزانی که هنوز احساس می کنند به خوبی مفهوم بازاریابی و تبلیغات را درک نکرده اند به صورت خلاصه روشن تر کنیم.

 

تصور کنید که برند شیائومی گجت جدیدی تولید می کند. این برند نیاز دارد تا از روش های مختلفی محصول جدید خود را به مردم معرفی کند. بخشی از سرمایه خود را که برای این کار در نظر گرفته است به موتور جست و جویی مانند گوگل برای ثبت اگهی رایگان در گوگل پرداخت می کند تا با قرار دادن لینک مربوطه در معرض دید قرار بگیرد . در صفحه اینستاگرام رسمی  خود ویدئویی را در خصوص معرفی و امکانات خاص گجت جدید منتشر می کند و یا در وبلاگ های مربوط به تکنولوژی مقاله ای را در این رابطه منتشر می کند.

لینک در گوگل ، ویدئو در اینستاگرام و مقاله در وبلاگ همگی در این سناریو روش های مختلف تبلیغات هستند . پس بازاریابی چه شد ؟  در واقع کل فرآیندی که تیم شیائومی سپری کرد و تحقیق و بررسی کرد تا تصمیم بگیرد در کدامین پلتفرم ها و به چه نحوی تبلیغات خود را منتشر کند بازاریابی بود .

 

آگهیزن نیز در این راستا با امکان ثبت آگهی رایگان برای شما قسمتی از مسیر تبلیغات برند و کسب و کار شما فراهم کرده است . هرچه قدر که کسب و کار شما بزرگ تر و پیچیده تر باشد شما به تیم بازاریابی قوی تر و کامل تری نیاز دارید تا برای شما مشخص کند بهترین راه برای تبلیغ کدام است. 

 

با خواندن مقاله بالا به این نتیجه می رسیم که بازاریابی و تبلیغات دو بحث جداناشدنی از هم هستند. 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.